Εκπαιδευτικά Συστήματα και Διαφορετικότητα

school

Φεβρουάριος 2024

Παρακολουθήσαμε την ταινία «Summerhill» για το υπέροχο σχολείο του Α.Σ.Νηλ το οποίο συνεχίζει τη λειτουργία του μέχρι και σήμερα  και  μιλήσαμε για διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού

Στην Αγγλία η γενική υποχρεωτική εκπαίδευση απευθύνεται σε όλα τα παιδιά που είναι μόνιμα εγκατεστημένα στη χώρα, ανεξάρτητα από την εθνικότητα τους, και διαρκεί έντεκα χρόνια. Υπάρχουν ιδιωτικά και δημόσια σχολεία· στα δημόσια σχολεία η φοίτηση είναι δωρεάν. Η υποχρεωτική εκπαίδευση στην Αγγλία διαιρείται σε τέσσερα στάδια (Key Stages): Το Στάδιο 1 είναι μέχρι την ηλικία των 7 ετών, το Στάδιο 2 για τις ηλικίες 7 έως 11, το Στάδιο 3 για τις ηλικίες 11 έως 14 και το Στάδιο 4 για τις ηλικίες 14 έως 16. Είναι επίσης δυνατό ένα παιδί να δεχτεί την εκπαίδευση στο σπίτι, αλλά οι γονείς θα πρέπει να λάβουν σχετική έγκριση.

 Στη Φιλανδία η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι 9ετής- από 7 εώς 16 ετών. Οι ελάχιστες ώρες εβδομαδιαίως είναι 20 για τις πρώτες τάξεις και 30 στις μεγαλύτερες. Οι μαθητές λαμβάνουν δωρεάν γεύμα καθημερινά και αυτό δίνει ευελιξία ως προς τις ώρες παραμονής στο σχολείο και διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς μέχρι τις 4.00μμ. Οι μαθητές συμμετέχουν σε  δημιουργικές δραστηριότητες και βοηθιούνται στις εργασίες τους εάν το επιθυμούν οι γονείς.

Το Δημοτικό Σχολείο στην Τουρκία προσφέρει 8ετή υποχρεωτική εκπαίδευση σε μαθητές 6-14 ετών. Δίνεται έμφαση στην Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τις Κοινωνικές Επιστήμες και την Μουσική.

Τα παιδιά στην Ιταλία διδάσκονται να διαβάζουν, να γράφουν και να μελετούν διάφορα μαθήματα. Τα τμήματα είναι ολιγομελή και το πρόγραμμα είναι 30 ώρες μάθημα την εβδομάδα.

Γεωργία, Δήμητρα, Βασιλική  Ε1′

Ήρθα από την Αλβανία πριν τρία χρόνια .Πήγα στο Δημοτικό Σχολείο εκεί μέχρι την Γ Δημοτικού και όταν ήρθα στην Ελλάδα χρειάστηκε να επαναλάβω την τάξη μέχρι να μάθω τη γλώσσα. Το σχολείο μου αρέσει πολύ.

Θα ήθελα να πω κάποια πράγματα για το εκπαιδευτικό σύστημα της Αλβανίας. Εκεί όλοι –μαθητές και εκπαιδευτικοί – φοράνε σχολικές στολές (άσπρες οι εκπαιδευτικοί και άσπρα πουκάμισα με κόκκινες ή μαύρες γραβάτες οι μαθητές. Αυτό μου άρεζε επειδή κανείς δεν ξεχώριζε για το ντύσιμό του.

Επίσης, σε κάθε διάδρομο του σχολείου υπάρχει επιτηρητής και κανένας μαθητής δεν επιτρέπεται να βγαίνει από την αίθουσα χωρίς σοβαρό λόγο. Οι επιτηρητές είναι εκεί για να επιβάλλουν την τάξη αν χρειαστεί.

Για οποιοδήποτε  πρόβλημα  ενημερώνεται ο Διευθυντής (από τον εκπρόσωπο της τάξης )  και αποφασίζει για την απουσία ή τιμωρία του μαθητή, ενημερώνοντας άμεσα τους γονείς.

Τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν ο ένας τον άλλον.

Αλέξανδρος (Biorni) A.    Ε1 τάξη

 

IDEAL SCHOOL

In my opinion the Greek educational system is a bit ‘old’…..Many schools are inactive and boring and some teachers just go by the book and do not make the lessons fun. I think we must work many national or international projects (e.g. in History we could ‘run’ a project about ancient Greece and its glorious civilization). I am proud of my school because it is very active and interesting!!

We have discussed about our ideal school and we have decided that we would like our school to be colourful and happy.It should be in the countryside away from air pollution of the city centre. We would like to have new desks and armchairs instead of chairs!!! We do not want any homework, all exercises should be done at school!!! The teachers would be wonderful  and there would be a school canteen and no more than 15 students in each class. Our schoolyard would be full of grass, trees, flowers and benches and we would enjoy ourselves during breaks!!!Also, we would like it to be eco-school and use solar power for heating

Vasilis,Natalia,Angelos,Ilianα, Konstantinos    6th Grade

DIVERSITY

All people are different and that is what makes them wonderful and unique. Each person has their own personality, experiences and opinions that are different, but beautiful. This is what diversity is all about!

We do not have the same skin colour, language, culture and tradition, but we can learn many things from each other and discover new ideas and perspectives. Unfortunately, bullying is a problem of our society. People bully each other for their weight, height, colour, beliefs, even for their mobility problems. We all remember that in the past women did not have equal rights with men , they stayed at home taking care of the family and could not work or vote…Bullying   makes people sad. Let’s celebrate diversity and respect the different views and needs of the people around us. Let’s be open-minded   and inclusive. Embracing our differences makes us stronger together!

Ioanna L. – Paschalia K.  6th Grade

 

 

 

1ο Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας Σερρών

1o Δημοτικό Σχολείο Ηράκλειας Σερρών

Πρόσφατα Άρθρα

Ιστορικό