Την Παρασκευή 8 Μαΐου, οι μαθητές της Ε τάξης του Σχολείου μας αναχώρησαν για εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά και Φλώρινα όπου συμμετείχαν σε ημερίδα για δράσεις του Π.Ι.Π.Μ. με την εποπτεία της υπεύθυνης των προγραμμάτων του, κ.Κλιάρη. Η εκδρομή περιλάμβανε :
Παρασκευή 8/05 :
- Αναχώρηση για Καστοριά.
- Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό forum στο 10ο Πειραματικό Σχολείο Καστοριάς. Οι μαθητές μας έκαναν διάχυση των προγραμμάτων που εκπονούν σε συνεργασία με τι Π.Ι.Π.Μ. τα τελευταία δύο χρόνια. Ενημερώθηκαν για τις δράσεις του 10ου Πειραματικού με τίτλο ” Τα Πέτρινα Βιβλία της Καστοριάς”. Έκαναν βιωματικό εργαστήριο παλαιογραφίας.
- Επίσκεψη στον οικισμό του Δισπηλιού, δίπλα στις νότιες όχθες της λίμνης Ορεστιάδας. Εκτός από την ξενάγηση στον πρώτο λιμναίο οικισμό του 5.000 π.Χ, επισκεφτήκαμε και χώρο ανασκαφών με υπεύθυνους του Τμήματος Ανασκαφών του Α.Π.Θ. και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καστοριάς.
- Επίσκεψη στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα ,ένα νεοϊδρυθέν μουσείο στη πόλη της Καστοριάς. Αποτελεί έναν μουσειακό χώρο που φιλοξενείται σε παραδοσιακή οικία μακεδονίτικης αρχιτεκτονικής, στην περιοχή Ντολτσό. Είναι αρχοντικό του 18ου αιώνα, που αποτελούσε την οικία του Αναστασίου Πηχιών, Έλληνα Μακεδόνα αγωνιστή που έδρασε στη περιοχή του καζά Καστοριάς στα τέλη του 19ου αιώνα. Ο πρόεδρος του Μουσείου, συγκινημένος από το ενδιαφέρον των μαθητών μας, μας ξενάγησε και έλυσε απορίες μας.
- Μετάβαση και διαμονή σε ξενοδοχείο στη Φλώρινα.
Σάββατο 9/05 :
- Επίσκεψη και ξενάγηση στην αιματοποτισμένη περιοχή των Κορεστείων και συγκεκριμένα στα χωριά Μελάς, Κώττας, Γάβρος, Αντάρτικο, Πισοδέρι. Συγκεκριμένα στο χωριό Μελάς είχαμε την τιμή και χαρά να έχουμε βιωματική διάδραση με απογόνους Μακεδονομάχων και συνεργατών του Παύλου Μελά , στο σπίτι όπου δολοφονήθηκε το 1904. Στο κενοτάφιό του οι μαθητές μας προσκύνησαν ευλαβικά.
- Επίσκεψη στη Μονή της Παναγίας. Η Μονή πιθανόν κτίστηκε αρχικά κατά τους μεσοβυζαντινούς χρόνους με τα υπολείμματα του πρώτου ναού να χρονολογούνται τον 12ο αιώνα.
- Μετάβαση στο Σπήλαιο του Δράκου, δίπλα στη Μονή, το οποίο διαθέτει 7 υπόγειες λίμνες, 10 θαλάμους και πέντε σήραγγες.
- Βόλτα και ξεκούραση στον παραλίμνιο δρόμο της Καστοριάς.
- Επιστροφή στη Φλώρινα.
Κυριακή 10/05:
- Ξενάγηση στη Φλώρινα, δίπλα στον ποταμό Σακουλέβα.
- Μετάβαση στο Νυμφαίο και επίσκεψη στον χώρο του Αρκτούρου για περιβαλλοντικές και οικολογικές δράσεις. Οι μαθητές μας είχαν τη χαρά να δουν τις καφέ αρκούδες που φιλοξενούνται εκεί από κοντά.
- Επίσκεψη στη λίμνη Πολυφύτου Κοζάνης, την τεχνητή λίμνη του ποταμού Αλιάκμονα, όπου είδαμε την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, μήκους 1.372 μέτρων (τη δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα πίσω από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου).
- Επιστροφή στην Ηράκλεια.
Η εκδρομή μας περιλάμβανε εξαιρετικές δραστηριότητες, τόσο εκπαιδευτικές, όσο και αναψυχής. Οι μαθητές μας έμαθαν πολλά πράγματα για την ιστορία της χώρας μας, επισκέφτηκαν μνημεία- ορόσημα για την πολιτιστική μας κληρονομιά, πήραν μέρος σε βιωματικά εργαστήρια, ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί-συνοδοί : Ταουσάνης Νικόλαος, Διευθυντής Σχολείου
Μιχαήλ Γιώτα, ΠΕ06
Καρακώστας Αθανάσιος ΠΕ70



















